piątek, 6 czerwca 2014

Pyszna, kremowa zupa grzybowa

Czy każdy post musi być udowodniony zdjęciem? Czasami wystarczy dobry przepis, który sam się obroni. Tak było z tą zupą. Nie wiem skąd spłynęła na mnie taka siła do stworzenia czegoś z niczego, a dokładnie z tego co miałam akurat w lodówce. Chyba na tym polega magia w kuchni. Nie wiadomo skąd czerpiemy siłę do  tworzenia naszych małych, codziennych arcydzieł kulinarnych. Bez presji i stresu jesteśmy w stanie zrobić wszystko. Moją motywacją był cudowny gość, który mnie wtedy odwiedził.

Niestety, przytoczona poniżej staromodna, ale posiadająca w sobie coś nowoczesnego zupa nie przyniosła mi szczęścia podczas rozmowy kwalifikacyjnej. No cóż, czasami tak bywa.

Zdjęcie dodam, kiedy ugotuję ją następnym razem.

Przepis:
(własny)
  • korpus z kurczaka lub inne części kurczaka, np. skrzydełka
  • 1/2 kg pieczarek
  • oliwa z oliwek lub masło
  • czosnek
  • warzywa: marchewka, por, seler, pietruszka
  • 3/4 szklanki suszonych borowików
  • szczypta chilli
  • sól
  • pieprz
  • miód
  • majeranek 
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • 2 małe ziemniaki
  • 1 cebula
  • śmietana do zagęszczenia
  • suszone oregano
  • suszony tymianek
  • sos sojowy
Pieczarki pokroić na drobne kawałki i usmażyć na oliwie z oliwek lub maśle. Dodać czosnek i cebulę. Chwilę przysmażyć. Zalać bulionem drobiowym i gotować z warzywami. Borowiki zalać gorącą wodą i odstawić. Dodać je pod koniec gotowania. Ziemniaki wrzucić do zupy na 15 minut przed końcem. Zblendować i przyprawić do smaku. Podawać z małymi grzankami, a zupę polać na wierzchu śmietaną.

Future Islands-The Fountain (Dzięki Rafał, chyba nikt inny nie trafia tak dobrze w mój gust muzyczny jak Ty:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz