sobota, 14 czerwca 2014

Sos śmietanowo-kurkowy

Grzyby takie jak kurki nie mają żadnego wyrafinowanego smaku i  to od nas, małych kucharzy tego świata, zależy jak i czy będą one nam smakować. Cierpliwie czekałam na pojawienie się pierwszych kurek na bazarze i w końcu się doczekałam. Zrobiłam domowy makaron i podałam go z pysznym sosem śmietanowo- kurkowym, posypanym startym parmezanem. Niestety, nie miałam białego wina, więc oczywiście go nie dodałam (chociaż jedno nie wyklucza drugiego!). I tym razem nie dowiem się jakby sos smakował z tym nieodzownym dodatkiem. To znaczy dopiero bym się przekonała czy jest jest on niezastąpiony czy nie.
Nie mogłam też go niczym zastąpić, bo niby co jest substytutem wina?

Sos jest naprawdę przepyszny. Musimy sami go spróbować, dociekać czego nam brakuje i dodawać przyprawy według własnej woli. Moją własną interpretację prezentuję niżej. Przepis z Kwestii smaku jest na pewno wyborny, ale ja wolę bardziej zdecydowane smaki.

Przepis: (na 2 porcje)
(inspirowany tym z Kwestia smaku )

  • 100 g kurek
  • 1 mała cebula, posiekana
  •  ząbek czosnku, pokrojony na cienkie plastry
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 2-3 łyżki soku z limonki
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oliwy  z oliwek
  • sól
  • pieprz czarny
  • natka pietruszki
  • chlust wytrawnego białego wina (opcjonalnie)
  • sól czosnkowa
  • 2,3 suszone grzyby, zalane 2 łyżkami gorącej wody
  • parmezan (lub inny podobnie dojrzewający ser)
Na oliwie z oliwek i maśle podsmażyć cebulę i czosnek. Po chwili dodać kurki. Smażyć ok. 6-7 minut na średnim ogniu. Zdjąć kurki z ognia, wymieszać ze śmietaną i sokiem z limonki. Gotować 3-4 minuty na małym ogniu. Dodać namoczone grzyby (z wodą), sól, pieprz, ewentualnie białe wino. Posypać drobno pokrojoną natką pietruszki.

Podawać z domowym makaronem i posypać startym parmezanem.



Miami Horror ft. Sarah Chernoff-Real Slow

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz