środa, 4 grudnia 2013

Fajita

Kuchnia meksykańska. Kurczak fajita z tortillą, salsą i guacomole. Nic dodać, nic ująć.

Guacamole

Przepis:
(Pyszne 25, Anna Starmach, zmieniona proporcje o 1/2)
  • 1 dojarzałe awokado
  • sok z 1/2 limonki
  • 1/2 ząbku czosnku
  • 1/4 małej papryczki chilli
  • 1/2 pomidora
  • odrobinę świeżej kolendry (ja użyłam szczyptę ziarenek kolendry, jednak to nie to samo co świeża)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz
Pomidora podziel  na ćwiartki, wytnij szypułkę, a resztę pokrój w drobną kostkę i przełóż do miski.
Papryczkę (bez pestek) i czosnek pokrój na drobne kawałki i połącz z pomidorami.
Awokado przekrój na połówki, pozbądź się, a miąższ wydrąż łyżką i rozgnieć widelcem, przełóż go do miski.
Wszystkie składniki wymieszaj i dopraw sokiem z limonki, solą i pieprzem.
Posiekaną kolendrę dodaj do pozostałych składników i ponownie wymieszaj.


Salsa pomidorowa

Przepis:
(Jamie Oliver)
  • 1/2-1 świeżej papryczki chilli
  • 1 pomidor
  • garść świeżej kolendry (dałam bazylię, i po raz kolejny nie był to ten meksykański smak)
  • sól
  • pieprz
  • oliwa z oliwek
  • sok z limonki
Wymieszaj pomidory pokrojone w kostkę, chilli, oliwę z oliwek, sok z limonki. Dopraw solą i pieprzem.



Kurczak
(Jamie Oliver, zmodyfikowany)

Przepis:
  • 1 czerwona papryka
  • 1 zielona papryka
  • 1 czerwona cebula
  • 1 filet z piersi kurczaka
  •  1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • 1 mała szczypta mielonego kminku ( ja dałam niemielony)
  • 2 limonki ( ja dałam sok z 1 limonki)
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
Pokrój kurczaka na paski wzdłuż, nie w poprzek. Wymieszaj z przyprawami: pieprzem, słodką papryką, kminkiem, pieprzem. Dodaj sok z limonki, i oliwę z oliwek. Marynuj przez co najmniej 30 minut.

Na łyżce oliwy z oliwek smaż kurczaka, pokrojone w paski papryki, i czerwoną cebulę. Podgrzej tortillę w piekarniku zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Nałóż na tortillę kurczaka z patelni, guacamole, i salsą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz