środa, 7 maja 2014

Austriacka zapiekanka ziemniaczana z brokułami i grzybami

Tak dawno nie umieszczałam przepisów na blogu, że mam niepohamowany głód dodawać nowe, i nowe... Dzisiaj na obiad upiekłam zapiekankę, którą miałam okazję spróbować będąc w Austrii. Tam jada się bardzo dużo zapiekanek na bazie jajek, o czym dowiedziałam się od kolegi z Linz. Ponoć taką zapiekankę często przyrządzała jego mama. To coś w rodzaju naszego bigosu. Można zapiec wszystko co mamy pod ręką, dodać jajka i przyrządzić w miarę szybki i wartościowy obiad. Zapiekankę zjadłam ze smakiem, ale nie poprosiłam o przepis. Pamiętam tylko dość specyficzny smak mielonego kminku, i najprawdziwsze, świeże prawdziwki, których sama zważając na tą porę roku nie mogłam dostać.

W takiej postaci nawet brokuły wydają sie jadalne, a zapiekanka wbrew pozorom nie jest banalnym daniem. Suszone borowiki i wspomniane wcześniej brokuły nadają jej niezapomniany i "domowy" smak.

Przepis:
  • 3-4 duże ziemniaki
  • 1 mała cebula, poszatkowana
  • mała garść borowików suszonych (ok. 1/3-1/4  szklanki)
  • brokuły
  • kminek mielony (ok. 1 płaskiej łyżki)
  • szczypta chilli, suszonego 
  • 2-3 jajka ( w zależności czy lubimy bardziej lub mniej jajeczną zapiekankę, jeżeli nie za bardzo lubimy jajeczny smak-można dodać tylko jedno jajko)
  • szczypta soli czosnkowej
  • 2 duże szczypty soli
  • pieprz
  • wrząca woda
  • oliwa z oliwek
Brokuły pokroić na małe, pojedyńcze różyczki i gotować we wrzącej wodzie przez 2 minuty. Odstawić do wystygnięcia. Ziemniaki pokroić w talarki. Smażyć na rozgrzanej oliwie z oliwek. Pod koniec smażenia dodać cebulę. Grzyby zalewamy do połowy szklanki wrzącą wodą. Przykrywamy i odstawiamy na 10 minut. Po tym czasie kroimy je na mniejsze kawałki. W dużej misce wymieszać przyprawy, jajka, brokuły (zimne!), ziemniaki (ostudzone przynajmniej), borowiki (zimne!), i trochę wody z borowików (ok. 2-3 łyżki). Pieczemy w piekarniku w 180 stopniach Celsjusza przez ok. 30-40 minut (aż jajko się zetnie i utworzy "sklejoną" zapiekankę).


























Nick Waterhouse-It No. 3 
Nick Waterhouse-Holly

1 komentarz:

  1. To danie wygląda na obłędnie pyszne! Takie proste składniki, a taki wspaniały smak! Komplementy!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Iwona

    OdpowiedzUsuń