wtorek, 25 marca 2014

Croissanty z nadzieniem migdałowym

Tak mi posmakowały croissanty z wszelkich Vincent-ów, Charlotte, i innych podobnych kawiarni w Warszawie, że sama się wzięłam za ich upieczenie. Przepis znalazłam w nowej książce Anny Starmach i od razu zabrałam się za pieczenie, nie miałam ani chwili do stracenia. Upiekłam w sumie cztery croissanty, z czego trzy zjadłam prawie natychmiast po wyjęciu z pieca. Naprawdę są tak dobre! W przepisie na masło migdałowe zamiast kryształowego cukru dałam cukier puder, ponieważ nie byłam pewna czy w piekarniku tak szybko się rozpuści, i teraz jestem ciekawa jakby smakowały ze zwykłym, niezmielonym cukrem. A że skończyły mi się mielone migdały tę tajemnicę nieprędko poznam.

Masło migdałowe jest smakiem mojego dzieciństwa. Dobrze pamiętam, kiedy przed szkołą z mamą jechałyśmy do jedynego sklepu, w którym sprzedawali drożdżówki z ciasta francuskiego z nadzieniem migdałowym. Trzeba było wstać godzinę wcześniej, żeby na nie trafić i tyle razy się nie udało. Marzę o nich czasem i choć jestem tak daleko może kiedyś będę miała szansę znowu je spróbować. Póki co, mogę w domu piec croissanty z masłem migdałowym.

Migdały są znacznie smaczniejsze, gdy się je upraży na suchej patelni przed posypaniem croissantów (i przed wstawieniem do piekarnika).

Składniki (na 4 sztuki):
(Anna Starmach, Nowe 25)
  • 4 croissanty (najlepiej wysuszone)
  • 4 łyżki cukru
  • 4 łyżki wody
Masło migdałowe:
  • 80 g mielonych migdałów
  • 50 g cukru
  • 50 g masła
  • 50 g migdałów w płatkach
  • 1 jajko
Przygotowanie:
  • Piekarnik rozgrzej do temperatury 180 stopni Celsjusza.
  • Mielone migdały wymieszaj z miękkim masłem i cukrem.
  • Wodę zagotuj z cukrem, poczekaj aż cuker się rozpuści , i przelej całość do głębokiego talerza. 
  • Croissanty namocz w wodzie z cukrem, a następnie natnij je w na trzech czwartych długości (tak aby utworzyła się kieszonka). Do każdego otworu włóż 1,5 łyżki masła migdałowego.
  • Croissanty przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, posmaruj rozbełtanym jajkiem i posyp migdałami w płatkach.
  • Zapiekaj ok. 10 minut. I gotowe!


















































Art vs. Science- Create/Destroy  (dzisiaj, jak i  zawsze pozytywnie!)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz