sobota, 23 listopada 2013

Wieprzowina po chińsku z warzywami

Dzisiaj coś z genialnej Kwestii Smaku. Jestem bardzo ciekawa kto prowadzi ta stronę- mogę sie tylko domyślać, ze grupa ludzi naprawdę zakochanych w gotowaniu. Na tej stronie nie ma ani jednej potrawy, która nie krzyczy "ugotuj mnie". Jestem nawet gotować ugotować rosół z gęsi, za która nie przepadam, a na stronie jest rewelacyjny przepis i piękne zdjęcie zupy.

Od pewnego czasu przymierzałam sie do ugotowania jakiegoś dania kuchni azjatyckiej z zakładki "Pałac smoka". Na pierwszy ogień poszła wieprzowina po chińsku (z warzywami). Na kilku blogach już zauważyłam, ze owy przepis był już testowany i to z najlepszym skutkiem. Wiec i ja kupilam poledwiczke, kilka azjatyckich dodatków połączyłam z tym co już miałam i wyszło cudownie. Przez cały czas jedzenia nie mogłam uwierzyć, ze to ja we własnej akademickiej kuchni zrobiłam takie fantastyczne danie. Każdy może czuć sie "Azjata" w swojej kuchni z takimi przepisami, nie dodaje żadnych modyfikacji, bo nie trzeba, i chwale sie! Ugotowałam naprawdę pysznego "Chińczyka":)

Przepis:
(z Kwestii smaku)

150 g polędwiczki wieprzowej
mała szczypta soli i świeżo zmielony pieprz
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 czerwonej papryki
1 cebula szalotka
1/2 marchewki
5 cm kawałek białej części pora
2 ząbki czosnku
1 papryczka chili (bez pestek) - lub mniej jeśli nie lubimy ostrych dań
1 cm kawałek imbiru
2 łyżki oleju kokosowego, słonecznikowego lub innego roślinnego ( ja użyłam rzepakowego)

Do podania:
100 g ryżu długoziarnistego
1 łyżka posiekanego szczypiorku

Sos:
3 łyżki octu ryżowego (lub sok wyciśnięty z 1/2 cytryny- przepisie)
3 łyżki wody
5 łyżek sosu sojowego (jasnego)
3 łyżki brązowego cukru (może też być biały-w przepisie, ja użyłam miękkiego, ciemnego brązowego cukru z Marks&Spencer)

 Przygotowanie:
  • Polędwiczkę przekroić wzdłuż a następnie pokroić w poprzek włókien na cieniutkie plasterki (jak najcieńsze). Doprawić solą i pieprzem, obtoczyć w mące ziemniaczanej.
  • Ugotować ryż w osolonej wodzie. Paprykę i cebulę pokroić na większe (2 x 2 cm) kawałki. Marchewkę i pora pokroić wzdłuż na cienkie słupki. Czosnek oraz papryczkę chili pokroić na plasterki a imbir obrać i zetrzeć na drobnej tarce.
  • Przygotować sos: wymieszać wszystkie składniki w miseczce.
  • Na dużej patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju, włożyć wszystkie warzywa i mieszając smażyć na umiarkowanym ogniu przez około 4 minuty. Warzywa wyjąć i odłożyć na talerz. Na patelnię dodać drugą łyżkę oleju i włożyć polędwiczkę, zwiększyć ogień i smażyć przez około 3 minuty co chwilę mieszając aby równomiernie się obsmażała.
  • Włożyć z powrotem obsmażone warzywa i wszystko wymieszać, a następnie wlać sos (najlepiej podzielić go na 3 części i dodawać partiami, za każdym razem czekając kilka - kilkanaście sekund przed kolejną partią). Gotować jeszcze przez około 2 minuty aż sos zgęstnieje. Wyłożyć danie na talerze, posypać szczypiorkiem i podawać z ryżem.


1 komentarz: