środa, 22 stycznia 2014

Tiramisu ze śmietaną

Jeden z wielu przepisów na tiramisu. Najprostszy, z nutkami kawy i likieru migdałowego, lekkim i nie za słodkim kremem. Zwieńczenie dzisiejszego obiadu i najlepsza część dnia... czy to za dużo powiedziane? Miło wracać do domu w którym czeka na mnie w lodówce tiramisu.

Dodanie płatków startej czekolady był moim własnym autorskim pomysłem, i naprawdę gorąco polecam dodanie tych dwóch magicznych składników do swojego tiramisu.

Nawiązując do dzisiejszego utworu... jeżeli jest taka możliwość to chciałabym w swoim afterlife'ie jeść góry pizzy, tiramisu (własne, ale i super-lekkie mojej kuzynki- Justyny), pieczonego z węgla kurczaka z sosem piri piri i frytkami (oczywiście z widokiem na portugalskie morze), i pić tyle małych espresso ile mi się zamarzy, bez zamartwiania się o to czy mam na nią alergię czy nie.

Przepis:
(mascarpone firmy Piątnica, własne modyfkacje)
  • 250 g sera mascarpone
  • 130 g śmietanki 30% do ubijania
  • 100 g podłużnych biszkoptów
  • 50 g cukru pudru
  • 1 mała filiżanka kawy espresso
  • 50 g likieru Amaretto
  • starta biała i gorzka czekolada
W salaterce ubić śmietankę. Do sera mascarpone dodać cukier puder i wymieszać. Do tej masy stopniowo dodawać ubitą wcześniej śmietankę i mieszać drewnianą łyżką. Biszkopty nasączyć kawą z dodatkiem likieru. W szklanym podłużnym naczyniu ułożyć pierwszą warstwę biszkoptów (krem posypać startą czekoladą białą i gorzką), położyć warstwę biszkoptów i kremu, a na koniec posypać wierzch startą czekoladą (jak na zdjęciu).



Arcade fire- Afterlife
http://www.youtube.com/watch?v=EcKinnMXuKg

1 komentarz:

  1. Dzien dobry,
    Niestety nie znalazłam na stronie adresu e-mail.
    Chciałabym przedstawić informacje na temat współpracy reklamowej na prowadzpnym blogu
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń